Markowy Bella Skyway Festival w Toruniu

Markowy Bella Skyway Festival w Toruniu

Setki tysięcy widzów, publikacje w polskich i zagranicznych mediach, prestiżowe nagrody — Bella Skyway Festival, jeden z najbardziej magicznych festiwali światła, to „markowe” wydarzenie kulturalne, które przyciąga inne znane marki.

Odbywający się nieprzerwanie od 2009 roku festiwal to unikalne wydarzenie o międzynarodowym charakterze, podkreślające dwa niezaprzeczalne atrybuty Torunia: gotyckie dziedzictwo i silne związki z nauką. Bella Skyway Festival kreuje kulturalną markę miasta i wzbogaca jego ofertę turystyczną.

Międzynarodowe korporacje i lokalny biznes od kilku lat współtworzą wyjątkowy festiwal światła, wpisując się w dobre praktyki efektywnej współpracy między sektorem publicznym, biznesem i przedstawicielami kultury i sztuki. Festiwal zapewnia biznesowym partnerom niestandardowe formy promocji marki — logo sponsora staje się elementem mappingu 3D wyświetlanego na zabytkowych fasadach.

Sponsorem tytularnym festiwalu są Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych Spółka Akcyjna i marka Bella. TZMO SA to wiodący europejski producent i dostawca produktów medycznych, artykułów higienicznych i kosmetycznych na rynek światowy. Podczas tegorocznej edycji festiwalu logo TZMO SA i marki Bella zobaczyć można tuż po mappingu „Stratum” prezentowanym na fasadzie Collegium Maximum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

Już po raz kolejny Bella Skyway Festival wspiera Bank Millennium, który jest sponsorem instalacji „Chmura” na dziedzińcu Ratusza Staromiejskiego, przygotowanej przez kanadyjskie duo artystyczne Caitlind r.c. Brown i Wayne Garrett.

Cieszymy się z tej współpracy, podobnie jak ze współpracy z firmą EDF, która w tym roku jest sponsorem instalacji „Chmury, Nocni obserwatorzy” usytuowanej w bajkowym ogrodzie Teatru „Baj Pomorski¨ — mówi Przemysław Draheim, rzecznik prasowy Bella Skyway Festival.

Podobnie jak przed rokiem festiwal wspierają Województwo Kujawsko-Pomorskie i Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu. Województwo zaprasza do zadumy nad sztuką światła pod „Bukietami Abażurów” na ulicy Szerokiej. Z kolei Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zachęca do odwiedzenia „Water Concept Opera” na Błoniach Nadwiślańskich, przy przystani AZS, czyli najbardziej zaawansowanej technologicznie instalacji w historii Bella Skyway Festival!

W tym roku do prestiżowego grona sponsorów Bella Skyway Festival dołączyła firma INSTAL-PROJEKT w ramach wystawy „CIEPŁO i SZTUKA” prezentuje nowe grzejniki INVENTIO, na których uwieczniono fragmenty obrazów Józefa Stolorza pochodzące z różnych okresów jego twórczości. Firma INSTAL-PROJEKT jest również sponsorem interaktywnej projekcji „Light Paintings” na fasadzie Teatru Wilama Horzycy autorstwa grupy Ocubo, jednego z najpopularniejszych zespołów od widomappingu. W projekcji wykorzystano fragmenty nadruków na grzejnikach INSTAL-PROJEKT. Do grona sponsorów fesitwalu dołączyły także firmy Nord Partner i Warta, sponsorujące tańczący Pałac Dąmbskich z projekcją „Conscientia”.

Z kolei, dzięki Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i Bydgoszczy na Placu Rapackiego, w okolicy pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego, można oglądać pokaz grupy MultiVisual.

Wreszcie, podczas wydarzenia wykorzystywane są indywidualne zabawy ze światłem i próbami jego sfotografowania — goście festiwalu, wykorzystując produkty Apple dostarczone przez Salon iDream Toruń Apple Premium Reseller (ul. Żółkiewskiego 15, Atrium Copernicus) uczestniczą w realizowanych podczas festiwalu warsztatach „Świetlna fo(r)tografia” na ruinach Zamku Krzyżackiego — dodaje Przemysław Draheim.

* * *

Organizatorami Bella Skyway Festival są Miasto Toruń i Toruńska Agenda Kulturalna.
Sponsorem tytularnym wydarzenia jest TZMO S.A. i Marka Bella.

Toruńska Agenda Kulturalna
ul. Pod Krzywą Wieżą 1, 87-100 Toruń
tel. +48 56 621 03 33 ⋅ faks +48 56 651 02 37
http://www.tak.torun.pl/

drukuj