Toruńska Agenda Kulturalna

24 sierpnia 2018, 16:12, Toruńska Agenda Kulturalna

Markowy 10. Bella Skyway Festival

Bella Skyway Festival kreuje kulturalną markę miasta i wzbogaca jego ofertę turystyczną. Międzynarodowe korporacje i lokalny biznes od kilku lat współtworzą wyjątkowy festiwal światła, wpisując się w dobre praktyki efektywnej współpracy między sektorem publicznym, biznesem i przedstawicielami kultury i sztuki. Festiwal zapewnia biznesowym partnerom niestandardowe formy promocji marki — logo sponsora staje się elementem mappingu 3D wyświetlanego na zabytkowych fasadach.

Sponsorem tytularnym festiwalu są Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych Spółka Akcyjna i marka Bella. TZMO SA to wiodący europejski producent i dostawca produktów medycznych, artykułów higienicznych i kosmetycznych na rynek światowy. Firma dysponuje wieloletnim doświadczeniem oraz nowoczesnymi technologiami produkcji, dzięki czemu dostarcza produkty najwyższej jakości.

fot. Adam Brzoza (National Geographic)

Już po raz kolejny TZMO SA i marka Bella wsparła także działania artystyczne, będąc mecenasem mappingu 3D na Collegium Maximum, autorstwa Anny Pytlak, Łukasza Koseli z muzyką autorstwa toruńskiego DJa Steve’a Nasha w wykonaniu Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej na żywo. Bella Skyway Festival ponownie wspiera także Bank Millennium — ogólnopolski, uniwersalny bank oferujący swoje usługi wszystkim segmentom rynku poprzez sieć oddziałów, sieci indywidualnych doradców i bankowość elektroniczną. W tym roku Bank Millennium jest także mecenasem mappingu „Twarze”.

Afterhours - Urząd Marszałowski
fot. Adam Brzoza (National Geographic)

Partnerem głównym 10. Bella Skyway Festival jest Województwo Kujawsko-Pomorskie, które tym razem zaprasza do wspólnej zabawy przy mappingu autorstwa Mad For Fun na fasadzie Urzędu Marszałkowskiego w rytmie muzyki przygotowanej przez trzech toruńskich artystów: DJ Pac1, DJ Funktion, DVJ Rocco. „Afterhours” to audiowizualny spektakl utrzymany w klimatach szeroko pojętej muzyki elektronicznej, który ma na celu zaprezentowanie topowych toruńskich DJ-ów w niezwykłej, świetlnej oprawie.

Niewiele dalej, bo przy gmachu CKK Jordanki ulokowana jest niezwykła instalacja, autorstwa francuskiego artysty Stéphane’a Massona, której mecenasem jest dystrybutor marki Mionetto. „Supercube” to konstrukcja w formie wieży, złożona z kilkuset słoików. Każdy ze słoików stopniowo wypełnia się kształtami – począwszy od napojów, a skończywszy na wizerunkach przeróżnych postaci, w tym egzotycznych zwierząt.

„Głębia energii” to projekcja na specjalnie przygotowanym basenie z przezroczystą bandą, która umożliwia oglądanie ogromnych trójwymiarowych przestrzennych animacji. Oglądający mapping zostali zabrani w wyjątkową opowieść o podróży w głębiny morskie, w której pojawiały się nie tylko cuda podwodnego oceanu, ale także niebezpieczne stworzenia zamieszkujące podwodną krainę. Sponsorem instalacji jest PGE Toruń należąca do grupy PGE Energia Ciepła – dostawca ciepła dla Miasta Torunia.

Od kilku lat współpracujemy ze znanymi w kraju i za granicą markami. Marka Bella, Bank Millenium czy PGE Toruń są wiodącymi firmami w swoich dziedzinach, dlatego cieszymy się, że współtworzą z nami kolejny Bella Skyway Festival — mówi Przemysław Draheim, rzecznik prasowy Bella Skyway Festival.

W tym roku w gronie sponsorów instalacji i projekcji prezentowanych na Bella Skyway Festival znaleźli się także B&G Technology, którzy objęli mecenasem oryginalny pokaz multimedialny „Laserman Show” z elementami tańca oraz manipulacji laserami.

Wsparciem wykazała się także firma Water Contol, a także Legendia – Śląskie Wesołe Miasteczko, którzy objęli mecenasem projekcje na ogromnym balonie, pt. „Czas Marsa” w parku za Doliną Marzeń. Mapping autorstwa Piotra Majewskiego (Polskie Radio PiK) i Jerzego Rafalskiego (Planetarium Toruń) stara się odpowiedzieć na pytania, czemu Czerwona Planeta dziś to ogromna pustynia targana piaskowymi burzami, gdzie podziała się marsjańska woda oraz czy na Marsie da się przywrócić życie.

Sponsorem festiwalu i jednej z jego projekcji jest również marka Specjal, która wraz z Legendą Północy powraca do Torunia! Legenda Północy powraca do Torunia! A wraz z nią wspaniałe historie i podania z Pomorza, Kujaw, Warmii i Mazur prosto od elbląskiej marki piwa Specjal. W zeszłym roku widzowie Skyway Bella Festiwal mieli przyjemność śledzić mrożącą krew w żyłach historię toruńskiego smoka. Teraz czeka na nich opowieść, w której głównym bohaterem będzie nie kto inny, jak najsłynniejszy Syn Torunia, Mikołaj Kopernik. W widowiskowej, efektownej projekcji poznamy życie Wielkiego Astronoma i jego mniej lub bardziej znane przygody. Wnikliwe oko rozpozna też liczne symbole i elementy rodzinnego miasta Mistrza, o którym on zawsze pamiętał. Za podstawę animacji posłużył jeden z komiksów, które powstały na potrzeby nowej odsłony kampanii piwa Specjal – Legenda Północy.

„Laser Symphony”, czyli instalacja w dziedzińcu Ratusza Staromiejskiego została wsparta przez Włoski Instytut Kultury w Warszawie. Odwiedzając instalację, której atmosfera przypominająca sen wita i wciąga publiczność w interakcję, poprzez zmieniającą się choreografię. Ta interpretuje i definiuje przestrzeń wiązkami laserowymi i sugestywnymi dźwiękami.

Partnerem festiwalu jest także Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, przed którym w dniach 22 i 23 sierpnia można było oglądać wyjątkowy spektakl Teatr Cieni „Prawo Dżungli”, Teatru Avatar, opowiadający o dwóch kontrastujących światach – człowieka i natury. Na Teatr Cieni, będący imprezą towarzyszącą Bella Skyway Festival zapraszał sponsor, dystrybutor marki Mionetto.

Nie można zapomnieć, że Bella Skyway Festival nie mógłby się odbyć, gdziekolwiek indziej jak w Toruniu  mieście, które jest jednym z najpopularniejszych centrów turystycznych i kulturowych. Festiwal wpisuje się w niezwykły charakter miasta, współtworząc tym samym turystyczną markę Miasta Toruń na najwyższym, światowym poziomie.

Pełen program festiwalowych atrakcji, łącznie z informacjami organizacyjnymi dotyczącymi m.in. dodatkowych kursów komunikacji miejskiej, zamknięcia niektórych ulic oraz parkingów buforowych znaleźć można na stronie festiwalu: www.bellaskyway.pl/program.

***

Organizatorami Bella Skyway Festival są Miasto Toruń i Toruńska Agenda Kulturalna.
Sponsorem tytularnym wydarzenia jest TZMO S.A. i Marka Bella.
Partnerem głównym festiwalu jest Województwo Kujawsko-Pomorskie.

Sponsorami festiwalu są Bank Millennium, PGE Toruń, B&G Technology, Water Control, Mionetto, Specjal oraz Legendia. Wydarzenie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014–2020.

Zmotoryzowanych uczestników wydarzeń informujemy o możliwości skorzystania z parkingu strzeżonego partnera Toruńskiej Agendy Kulturalnej — Polskiego Związku Motorowego — pod mostem drogowym im. Józefa Piłsudskiego, przy ulicy Bulwar Filadelfijski 11/15

Toruńska Agenda Kulturalna
ul. Marii Konopnickiej 13/4 (III piętro), 87-100 Toruń
tel. +48 662 072 661 ⋅ http://www.tak.torun.pl/